|
Apa minerală poate proteja dinții de eroziuni |
|
|
Consumul de apă minerală îmbuteliată poate proteja dinții de leziunile provocate de alimentele acide și dulci, potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință de la Universitatea Dundee din Scoția.
Cercetarea, finanțată de Executivul scoțian, susține că apa minerală poate oferi elemente nutritive vitale pentru dinți și ajută remineralizarea stratului extern al smalțului, vulnerabil la eroziuni.
Rezultatele reprezintă vești îmbucurătoare pentru industria de îmbuteliere a apei minerale, care se află sub presiuni insistente în urma unui raport emis de inspectoratul pentru apă din Marea Britanie, care a afirmat că apa potabilă este cea mai sigură și pură.
Cercetătorii au utilizat o metodă unică pentru determinarea nivelului de eroziuni dentare la copii, metodă utilizată mai frecvent pentru monitorizarea distrucțiilor survenite de-a lungul coastei maritime. Studiul a arătat că cei mai mulți factori de risc, precum consumul de lichide înainte de culcare, de sucuri de fructe și alimentația după periaj, au un efect direct neglijabil asupra eroziunilor dentare, în vreme ce la copiii care au consumat apă minerală au suferit mai puține eroziuni decât cei ce nu au băut apă minerală. De asemenea, este important de menționat că ambele grupuri a consumat și sucuri îndulcite. Deși cercetarea s-a bazat pe analiza efectelor determinate de apa minerală carbogazoasă, se presupune ca aceleași efecte se pot constata și în cazul apei plate, datorită conținutului de minerale.
Sursa: Medical News Today Traducere: Blanka Petcu Acest articol a fost citit de 1340 ori.
|