|
Vitamina D importantă în menținerea sănătății orale |
|
|
Un studiu recent, finanțat de guvernul american a stabilit că vitamina D ajunge în organismul uman fie prin alimentație, fie se sintetizează la nivelul pielii sub acțiunea radiațiilor ultraviolete și îndeplinește un rol foarte important în menținerea stării de sănătate bucală.
Oamenii de știință ai institutului de cercetare agricolă au analizat informațiile în aceste sens a 11.202 persoane, cu vârsta peste 20 de ani, femei și bărbați deopotrivă, care participaseră în prealabil la cel de-al treilea studiu american intitulat „Starea de sănătate și alimentația națională”. Cercetătorii au determinat gradul de pierdere a atașamentului parodontal și datele referitoare la biomarkerul 25-hidroxi-D3, ce arată cantitatea sanguină a vitaminei D ajunsă în organism prin alimentație sau prin sinteza sub acțiunea razelor solare.
Rezultatele obținute au indicat că există o relație evidentă între nivelul sanguin al vitaminei D și starea de sănătate parodontală, având în vedere faptul că persoanele ce prezentau cantități mai mari ale acestei vitamine aveau și parodonțiul integru.
La subiecții cu vârsta peste 50 de ani și nivel sanguin scăzut al vitaminei D prezentau o pierdere a atașamentului parodontal mai pronunțată, în medie cu 25-27%, comparativ cu subiecții ce aveau nivelul cel mai ridicat de vitamina D. Cercetătorii presupun că vitamina D are capacitatea de a reduce reacțiile inflamatorii ce induc în timp afecțiunile parodontale. Acest articol a fost citit de 973 ori.
|