|
Fluorurile nu oferă beneficii importante în timpul sarcinii |
|
|
Ultimele studii efectuate în privința administrării preparatelor fluorurate la femeile însărcinate arată că aceste suplimente asigură beneficii profilactice nesemnificative sau chiar deloc. În perioada sarcinii fluorul se administrează în speranța că viitorii copii vor avea dinții mai puternici, mai rezistenți la carie.
Această temă este încă foarte controversată în literatura de specialitate. În numărul din noiembrie-decembrie al jurnalului „Caries Research”, un grup de cercetători americani au redeschis subiectul, demarând un studiu în acest sens. Ei au comparat conținutulul de fluor al dinților temporari care proveneau de la copiii ce au beneficiat de terapie cu fluor administrat fie pre- și postnatal, fie doar postnatal.
Dinții supuși studiului de față erau incisivi temporari, cu integritate anatomică, ce proveneau de la 185 de copii, care au participat în prealabil la un alt studiu care prevedea suplimentarea fluorurilor în perioada prenatală. După analiza detaliată a smalțului și dentinei prelevate din dinții supuși cercetării, oamenii de știință au ajuns la concluzia surprinzătoare că lotul copiilor cu tratament prenatal nu prezentau asimilare adițională semnificativă de fluor, comparativ cu grupul subiecților care beneficiaseră doar în perioada postnatală de suplimentele cu fluor. Prelevarea smalțului de la suprafață și din straturile mai profunde s-a efectuat cu tehnica de biopsie prin gravare acidă, în timp ce dentina s-a prelevat cu ajutorul tehnicii de microfrezaj la o adâncime de 100 microni.
Autorii consideră că informațiile lor confirmă de fapt sugestiile anterioare, potrivit cărora suplimentarea fluorului în perioada prenatală are importanță redusă, comparativ cu beneficiile oferite de terapiile de după erupția dinților. Sursa: Medical News Today Traducere: Blanka Petcu Acest articol a fost citit de 981 ori.
|