|
Servirea micului dejun previne caria dentară |
|
|
Părinţii ar trebui să fie precauţi în privinţa alimentaţiei copiilor, deoarece a sări peste micul dejun poate creşte riscul apariţiei leziunilor carioase, conform unui studiu publicat recent în Jurnalul Asociaţiei Dentare Americane (ADA).
Utilizând date furnizate de Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor, autorii au studiat relaţia dintre obiceiurile alimentare sănătoase (ca alăptarea la sân a sugarilor, servirea micului dejun şi consumul zilnic de fructe şi legume) şi procesele carioase în dentiţia temporară, la copii cu vârsta curpinsă între 2-5 ani. “În mod surprinzător, am constatat că lipsa micului dejun se află în corelaţie cu creşterea numărului de carii şi a leziunilor netratate în rândul acestor copii” - declară autorii. “Studiul nostru arată că implementarea educaţiei sanitare privind necesitatea servirii micului dejun în rândul copiilor ar contribui la reducerea indicilor de carie” - au adăugat oamenii de ştiinţă. Conform autorilor, copiii comunităţilor minoritare sau cei proveniţi din grupurile cu situaţia social-economică precară prezintă mai multe carii decât descendenţii familiilor cu o situaţie materială mai bună. Sărăcia poate fi unul din cofactorii ce indică riscul carios, însă cu toate acestea obiceiurile alimentare sănătoase reprezintă factorul principal. Aşadar rolul primordial îl îndeplineşte factorul educaţional. De asemenea, oamenii de ştiinţă nu au găsit corelaţie între alăptarea la sân şi apariţia cariilor la dinţii temporari. Acest articol a fost citit de 1217 ori.
|