|
Alăptarea la sân nu are legătură cu activitatea carioasă |
|
|
Un studiu demarat în scopul evaluării existenței vreunei legături între alăptarea la sân și riscul afectării dinților prin carii în rândul copiilor mici a infirmat orice asociere în acest sens și a stabilit că o serie de alți factori, precum proveniența din familii sărace, ar putea influența starea sănătății oro-dentare.
Cercetătorii Universității din Rochester și New York au analizat datele privind sănătatea dentară, factorii demografici și informațiile despre alimentația a 1576 copii, ai căror familii au participat la studiul național de examinare a sănătății și nutriției în perioada 1999-2002. În rândul acestor copii 27,5% prezentau cel puțin un dinte care necesita tratament prin obturație sau chiar extracție, iar 1 din 10 avea leziuni carioase timpurii și severe. Peste 40% din copiii familiilor mexicano-americane prezentau cel puțin o cavitate carioasă. La 41,3% din copiii care proveneau din familiile foarte sărace s-a constatat cel puțin o carie, iar la 18,6% leziuni carioase severe și instalate timpuriu. Copiii născuți de mame cu vârsta sub 19 ani au prezentat, de asemenea, un risc mai mare la afecțiuni dentare. În schimb, nu s-au înregistrat diferențe semnificative în privința prevalenței cariei între copiii alăptați la sân și cei alimentați artificial. |