Meniu
Prima pagină
Actualități
+ Știri generale
+ Noutăți științifice
+ Produse noi
Arhivă știri
Info pult
Rezumate
Util în practică
Educație medicală
+ Rezidențiat
+ Evenimente
+ Publicații
+ Cursuri EMC
+ Examene
Legislație
Legislație în vigoare
Noutăți legislative
Linkuri utile
Accesibil utilizatorilor înregistrați
Căutare

Caria dentară și prepararea alimentelor vegetale Listare E-mail
ImageEste binecunoscut faptul că alimentele vegetale prezintă o ușoară aciditate, ce depinde și de tipul legumei sau al fructului respectiv. Diferitele metode de preparare a acestora pot modifica acțiunea lor erozivă asupra structurilor dentare, afirmă oamenii de știință ai Universității din Dundee.

Un grup de cercetători condus de Dr. Graham Chadwick a analizat dacă diferitele metode de preparare utilizate pentru gătirea unui popular meniu vegetarian, numit Ratatouille, are vreun impact asupra acidității legumelor conținute și implicit asupra potențialului de inducere a eroziunilor dentare.

Cercetarea a dus la concluzia că indiferent de metoda preparării sale, Ratatouille este acid. Totuși, aciditatea este semnificativ crescută atunci când se coace la cuptor (aciditatea sa ajungând să fie la nivelul sucurilor carbogazoase), comparativ cu varianta obținută prin înăbușirea sa.

Dr. Chadwick afirmă că „Ratatouille și deci orice mâncare preparată din multe legume și obținută prin coacere la cuptor prezintă aciditate crescută, iar dacă se consumă excesiv poate duce la dezvoltarea eroziunilor dentare”. Astfel, cei mai expuși sunt vegetarienii, prin consumul exagerat de legume și fructe cu proprietăți chimice acide.

Aceste descoperiri sunt importante chiar și în practica noastră, a stomatologilor, pentru oferirea sfaturilor practice cu scopul de a reduce riscul eroziunilor dentare.

Eroziunile dentare sunt provocate de contactul direct al dintelui cu substanțe acide. Acidul dizolvă țesuturile dure dentare și astfel poate induce distrugeri severe, necesitând uneori tratamente costisitoare și laborioase.

De asemenea, cercetătorii au urmărit ce impact are metoda de preparare individual, asupra fiecărei legume în parte. Au descoperit că prepararea culinară nu are nici un efect în acest sens asupra acidității roșiilor și a cepei, însă coacerea la cuptor a accentuat aciditatea vinetelor, a ardeilor grași verzi și a dovleceilor. În schimb, ardeii grași de culoare roșie au prezentat aciditate crescută după înăbușirea lor.

Studiul a apărut în ediția curentă a Jurnalului European de Stomatologie Protetică și Restauratoare (the European Journal of Prosthodontics and Restorative Dentistry).

Sursa: Medical News Today
Traducere: Blanka Petcu


Acest articol a fost citit de 992 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 

Forum
Forumul Dentistul.net vă așteaptă cu opinii, sugestii și discuții de actualitate
Forum - cele mai noi
Newsletter
www.dentistul.net vă trimite înștiințare săptămânală prin e-mail cu toate noutățile apărute.

Înscrieți-vă aici!

Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți dentistul.net
Înregistrare