|
Periajul dentar și sucurile carbogazoase |
|
|
Efectuarea periajului dentar imediat după consumul de sucuri carbogazoase poate conduce la distrugerea treptată a țesuturilor dure dentare, conform ultimelor studii. Un grup de cercetători ai universității din Göttingen, Germania, a inițiat un studiu pentru evaluarea momentului ideal în care se indică realizarea periajului dentar.
Ei au concluzionat că amânarea periajului cu aproximativ o oră după consumul sucurilor carbogazoase, este de 3 până la 5 ori mai eficient în protejarea smalțului de efectul eroziv, decât efectuarea acestui periaj imediat după contactul dinților cu băuturile amintite. Cercetătorii au supus acestui studiu un grup de persoane, care timp de 3 săptămâni au efectuat periajul dentar la intervale de timp distincte după consumul de băuturi acidulate. S-a remarcat o distrucție minimă a țesuturilor dentare, când subiecții au așteptat între 30-60 de minute până la efectuarea periajului, comparativ cu pierderile de smalț evidențiate la persoanele care s-au spălat pe dinți imediat după consumul băuturilor carbogazoase. Sucurile carbogazoase conțin zahăr și dioxid de carbon, elemente ce conferă băuturilor o aciditate marcată, cu efecte nocive asupra dinților. Explicația fenomenului constă în efectul demineralizant al acidului carbonic conținut de sucuri, efect materializat în modificarea structurii cristalelor de smalț. Aplicarea imediată a periuței dentare favorizează distrucția și îndepărtarea particulelor a căror rezistență este diminuată chimic. Se pare că amânarea periajului dentar cu cel puțin o jumătate de oră după consumul de băuturi carbogazoase oferă posibilitatea remineralizării smalțului cu ajutorul elementelor chimice (Ca, fosfați) conținute de salivă. Suprafețele remineralizate devin astfel mai rezistente la efectul abraziv al periajului dentar. Acest articol a fost citit de 1400 ori.
|